Річний звіт
ОКСАМИТНЕНСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ
ОСВІТИ ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ
РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ за 2021-2022 н.р.
ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!
Добіг до завершення 2021-2022 навчальний рік... Неочікувано тривожний і складний для всіх. Наша країна переживає зараз дуже складні часи. Страшне слово війна ввійшло в життя кожного українця і принесло розгубленість, біль втрат, сльози розпачу... В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов'язків і вже цим наближають перемогу: організували навчання у цих непростих умовах для дітей (також внутрішньо переміщених); активно завершили НУШ у початковій школі (4 клас); активно готуються переймати естафету НУШ у 5 класі; не втрачають можливості професійно розвиватися.
Щиро вдячна Вам, колеги, за відданість освітній місії ! Віримо, що наступний навчальний рік розпочнеться звичайним шкільним дзвоником замість виття сирен, а шкільні класи знову наповняться дитячим сміхом і гомоном. Переможемо на всіх фронтах! Усе буде Україна!
Дякуємо кожному, хто тримав освітянський стрій нашої школи!
Управляти - означає приводити до успіху і самореалізації інших. Василь Сухомлинський говорив: «Школа - це тонкий і чутливий інструмент, який творить мелодію людської гармонії, що впливає на думку кожного вихованця, але творить лише тоді, коли цей інструмент добре налаштований».
Стрімкість наукового поступу людства, поглиблення його перетворювального впливу на всі аспекти людської життєдіяльності та відповідне розширення освітніх завдань спонукають до визначення концептуальних засад сучасного освітнього середовища, орієнтованого на інтереси особистості й тенденції суспільного розвитку. У відповідності до функціональних обов'язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2021-2022 навчальному році. У своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася посадовими обов'язками, основними нормативноправовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Пріоритетними завданнями ОКСАМИТНЕНСЬКОГО ЗЗСО ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА на 2021-2022 навчальний рік були такі завдання:
1. Продовжити роботу з реорганізації навчального закладу відповідно до Закону України «Про освіту» та нормативно-правових актів.
2.Продовжити роботу педагогів над впровадженням оновленого Державного стандарту початкової загальної освіти, до роботи за новими навчальними планами, програмами з використанням сучасних комп'ютерних технологій.
3. Впровадження в практику Державного стандарту освіти відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" передових ідей освітньої реформи та Національної доктрини розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, концепції профільного навчання.
4. Спрямувати в 2021-2022 навчальному році всю навчальну-виховну роботу школи на вивчення і творче впровадження науково-методичних тем.
5.Побудова єдиного інформаційного освітнього простору, який максимально сприятиме становленню випускника як компетентної, соціально-інтегрованої та мобільної особистості.
6.Продовжити системну роботу колективу щодо забезпечення наступності в навчанні між початковою і базовою, базовою і старшою школою.
7.Забезпечити безперервний освітній процес у школі та охоплення всіх дітей шкільного віку якісним навчанням і вихованням з урахуванням попиту в освітніх послугах.
8. Спрямувати роботу на підвищення якості освітніх послуг.
9. Запровадження в школі інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання і виховання.
10. Сприяти інтелектуальному, моральному, соціокультурному та естетичному розвиткові особистості.
11. Створення умов для всебічного розвитку особистості, творчої самореалізації учнів; забезпечення якісної освітньої підготовки учнів на рівні державних освітніх стандартів з метою здобуття їхньої конкурентоспроможності, працевлаштування, самовизначення.
12. Формування високої мовної культури, володіння українською мовою у всіх учасників освітнього процесу.
13.Створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти знайти кожному справу до душі.
14. Створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишились без батьківського піклування.
15. Продовжити роботу над створенням організаційних умов для забезпечення безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.
16. Посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів.
17. Продовжити виконання нормативно-правових документів «Основні орієнтири виховання учнів 1-12-х класів», «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді».
18. Формування в учнів особистих рис громадян України, національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури, повагу, толерантне ставлення до культури всіх національностей, які проживають в Україні, збагачення народних традицій, звичаїв тощо.
19. Розвиток навичок взаємодії у сім'ї, колективі, суспільстві шляхом активного спілкування із соціальним оточенням, накопичення досвіду комунікативної діяльності, дотримання правил толерантної поведінки, співпереживання і солідарності з іншими людьми у різноманітних життєвих ситуаціях.
20.Формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря.
21. Формування екологічної культури учнів, гармонії їх відносин з природою.
22.Забезпечити системний психолого-педагогічний супровід всіх учасників освітнього процесу.
23. Забезпечення розвитку та ефективність використання навчальним закладом матеріально-технічної бази, покращення харчування та медичного обслуговування дітей.
24. Удосконалювати роботу шкільної бібліотеки щодо публічної презентації її роботи, оглядів методичної, навчальної і художньої літератури.
25. Продовжити роботу із системи організації охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних вимог, попередження і профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень під час освітнього процесу.
26. Забезпечення фізичного розвитку учнів, охорони життя та зміцнення здоров'я. використання у повсякденному житті досвіду здоров'езбережувальної діяльності для власного здоров'я та здоров'я інших людей.
27. Забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників освітнього процесу.
28. Підвищувати відповідальність у веденні шкільної документації з метою зниження кількості порушень.
29. Забезпечення ефективної взаємодії з батьківською громадськістю, розвитку учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації життєдіяльності школи.
Свою роботу та роботу закладу представляю відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:
Освітнє середовище закладу освіти;
Система оцінювання здобувачів освіти;
Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
Управлінські процеси закладу освіти.
РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Реформування системи освіти в Україні поставило перед закладом освіти ряд викликів, а саме: зміна світогляду, підходів, процесів розвитку, виховання і соціалізації в умовах Нової української школи. Навчальний заклад реорганізовано відповідно до Закону України «Про освіту», впровадження Державних стандартів, що базуються на провідних українських та світових інноваційних практиках. Метою запровадження Нової української школи у навчальному закладі є всебічний розвиток особистості, її виховання і соціалізації, яка пристосована до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою. Формування ключових і предметних компетентностей, наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості, а саме: розвиток відповідно до індивідуальних здібностей і потреб, виховання особистості на засадах власного безперервного творчого зростання учнів, що вмотивовані педагогами до навчання і самовдосконалення, готові до самореалізації, відповідальності, громадянської активності та свідомого життєвого вибору. Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій стало інструментом забезпечення успіху в освітньому процесі та управлінні навчальним закладом.
Впродовж року школа здійснювала свою діяльність відповідно до затвердженого Статуту школи, в якому визначені основні завдання, принципи та функції освітньої діяльності навчального закладу, на основі яких запроваджено внутрішню систему забезпечення якості освіти.
ОКСАМИТНЕНСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА - заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Болградської міської ради Одеської області. Управління і фінансування здійснюється відділом освіти Болградської міської ради.
У 2021-2022 н.р. у закладі працювало 24 педагогічних працівники (з яких 3 сумісника) і 20 працівників з числа обслуговуючого персоналу (з яких 3 чоловіки працюють сезонно, в період опалювального сезону).
У цьому навчальному році навчання завершують 12 учнів11 класу. В наступний клас переведено 91 учень. У 10 клас плануємо набрати 9 учнів. До 1 класу у 2022-2023 навчальному році піде 10 школярів, які будуть навчатися за програмою Нової української школи.
Освітній процес у ОКСАМИТНЕНСЬКОМУ ЗЗСО ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2021 року та тривав по 07 червня 2022 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу та семестровою системою:
І семестр тривав з 01 вересня 2021 року по 24 грудня 2021 року;
ІІ семестр з 10 січня по 07 червня 2022 року.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням. Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. Територія закладу не огороджена, не достатньо убезпечена від доступу стороннього автотранспорту. Навчальні приміщення початкової школи (навчальні кабінети, допоміжні приміщення, туалетні кімнати) непрохідні (відокремлені) від приміщень для учнів старших класів. Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації). Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивного залу. Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах є графік провітрювання. Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам, але в шкільному туалеті необхідно встановити дверцята на туалетних кабінках. За сприяння органів місцевого самоврядування виготовлена проектно-кошторисна документація для ремонту правого крила І поверху, який виділено для розташування дитячого садочка, але війна внесла свої корективи. Хоча ми надіємося , що ми це зможемо зробити. Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні:
91% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 9 %, відповіли, що не дуже.
90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.
Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з'явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та порубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи, крім того, у фойє закладу, зонах рекреації, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. А у всіх навчальних кабінетах інтернет та WІ-FІ працюють за допомогою іншої закритої «гілки», призначеної для проведення занять у аудиторіях. Це рішення дозволило уникнути перевантаження мережі у закладі освіти та одночасно зробило доступною для всіх дітей мережу Інтернет. Учні, які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету дома, спокійно можуть це зробити у навчальному закладі з використанням власних ґаджетів. Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовища є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів. Вчителі інформатики працювали у цьому напрямку та забезпечили його реалізацію.
Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2021/2022 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяви батьків та висновку ПМПК, було організовано інклюзивне навчання у 5 класі - 1 учень. Організовано роботу з асистентом вчителя, який пройшов курсову перепідготовку. На початок навчального року для учня з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класного керівника, практичного психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дитини. За висновками ПМПК введено корекційно - розвиткові заняття з розвитку мовлення. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Облаштовано інклюзивно-ресурсну кімнату для дітей з ООП. Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства», у січні учні 6-8 класів відвідали захід «Школа без булінгу». На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу.
Одним з першочергових напрямків роботи закладу з охорони праці учасників освітнього процесу є створення належних, безпечних і здорових умов праці, ефективної системи управління охороною праці, підвищення рівня безпеки шляхом проведення постійного технічного нагляду за станом обладнання, удосконалення його надійності та безпечності, створення нешкідливих та безпечних умов праці, проведення навчання професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці, електробезпеки. Під постійним контролем знаходяться питання реалізації комплексних заходів із досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці, які щорічно розробляються за участю сторін колективного договору. Керівництво закладу приділяє багато уваги забезпеченню належного утримання будівлі, інженерних комунікацій, веде постійний моніторинг технічного стану діючих ліній електромереж, контуру заземлення, внутрішніх мереж водопостачання, систем вентиляції, внутрішніх мереж каналізації, теплопостачання, що знаходяться у належному стані. Постійно здійснюються ремонтні роботи.
За звітний період значно покращився рівень протипожежної безпеки, встановлено протипожежну систему, оброблено дах протипожежної сумішшю. Благоустрій та прибирання прилеглої території, розвиток та удосконалення матеріально-технічної бази будівлі школи здійснювався за діючим планом. На початку навчального року поновлено інструкції з охорони праці, техніки безпеки, заведено відповідні журнали. Забезпеченість вогнегасниками здійснено згідно норм. Робота охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у побуті і під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і упродовж 2021/2022 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.
На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.
У школі є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалося на нарадах при директору. У школі розроблено заходи щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота і з вчителями та обслуговуючим персоналом. Причина виникнення травм з'ясовується, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.
У 2021/2022 навчальному році питання збереження життя і здоров'я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільної методичної комісії класних керівників тощо. У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров'я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В навчальному закладі оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2021/2022 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи. У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму. Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули. Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2021/2022 навчальний рік, ми можемо стверджувати, що травм не було. У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз'яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій. Протягом 2021-2022 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час освітнього процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров'я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров'я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах. Питання безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.
Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО.
Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, під опікою, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників АТО.
Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 7-х, 8 -х, 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Проводилася зустріч учнів 9-х та 11-х класів з працівниками служби Центру зайнятості та представниками ВУЗ-ів І - ІV рівнів акредитаціїдля орієнтування у виборі професії за сучасних умов.
Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники супроводжують та знаходяться разом з дітьми в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством.
На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:
- сиріт\позбавлених батьківського піклування - 1,
- інвалідів - 1;
- діти, учасників бойових дій (Атовці) - 2;
- з неповних сімей, розлучених - 6 ( у них дітей -7);
- багатодітних - 45 (19 сімей).
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи.
За кошти Болградської міської ради діти пільгової категорії отримували одноразове безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку до 46 грн. за обід. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класними керівниками, практичним психологом, адміністрацією школи.
З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 8-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:
класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;
класним керівникам 1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов'язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;
класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.
Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2021/2022 навчальному році в основному виконані. В закладі освіти були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2021/2022 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв'язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів та постійного складу закладу освіти згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів "Основ здоров'я" у 5-9-х класах; предмета "Захист України" у 10-11-х класах. Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом закладу освіти теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (у дистанційному форматі).
Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню учнів 1-4 класів забезпечено одноразовим гарячим харчуванням. Гаряче харчування учнів відбувається згідно графіку у їдальні. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється медичною сестрою, черговим адміністратором та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення сесії Болградської міської ради. Заклад освіти укомплектований штатом кухаря, комірником та підсобним робітником. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт та заміна технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі є:
видання відповідних наказів;
затвердження списку дітей пільгової категорії;
відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;
приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;
складання меню-розкладу;
виготовлення страв;
проведення реалізації готових страв;
ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; дітей , які потребують дієтичного харчування;
контроль за харчуванням з боку адміністрації, класних керівників, батьків учнів;
інформування батьків під час проведення батьківських зборів про організацію харчування дітей у закладі.
Продукти харчування та продовольча сировина надходять до закладу освіти разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи).
Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, та за кошти батьків, здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування. В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які не допускаються в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю не за призначенням.
Обов'язково в закладі ведеться щоденний облік харчування дітей за бюджетні кошти та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування.
Питанням, яке знаходиться на постійному контролі адміністрації, є питання збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників. Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.
Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра Стояніогло Р.Д.. У своїй діяльності медична служба керується чинними нормативними документами, розпорядженнями, наказами директора школи. Медична служба школи протягом 2021-2022 навчального року проводила огляд дітей після канікул на наявність педикульозу та шкірних захворювань, просвітницьку роботу з педагогами, батьками та технічним персоналом по запобіганню захворювань, здійснювала постійний контроль за графіком проходження працівниками медичних оглядів, розробила персональні листи здоров'я, здійснювала контроль за зовнішнім виглядом учнів, температурним режимом, санітарним станом у класах, проведенням дезінфікування приміщення школи на період карантину. Щомісячно проводила аналіз виконання норм по харчуванню учнів, списування медикаментів та аналіз виконання профілактичних щеплень тощо.
Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.
Медичне обслуговування працівників школи здійснюється на базі Болградської центральної районної лікарні, Болградського ЦНПМД. Вони щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Працівники шкільної їдальні проходять медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медсестри школи.
РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
В школі існує 11 класів, учні в них навчаються за загальноосвітньою програмою. 1 дитина має статус дитини - сироти. Дитина має опікуна.
На закінчення 2021-2022 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається 35 учнів. Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2021/2022 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2021/2022 навчальний рік. Оцінювання навчальної діяльності учнів за ІІ семестр та рік здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року".
По завершенню 2021-2022 н.р. учні 1-10 класів переведені до наступного класу. 11 учнів 11 класу випущено зі школи.
За підсумками аналізу навчальних досягнень 2021/2022 навчального року із 103 учнів 1-11 класів: 35 учнів 1-4 класів оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень; 1 учень закінчив навчання в початкових класах за інклюзивною формою; не атестованих учнів немає. Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» нагороджені 8 учнів. Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. Дане питання розглядалося на нараді при директорові й на засіданнях методичних комісій, з'ясовувались причини слабкої успішності учнів. Серед них були названі такі:
відсутня система роботи із слабо встигаючими учнями й учнями, які пропускають заняття через хворобу,
недостатній зв'язок учителів із батьками.
Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджено вивчення української мови як профільного предмета. У 2021/2022 навчальному році проведено комплекс заходів щодо роботи з учнями допрофільних та вибору профільних предметів:
робота класних керівників (діагностика) з виявлення нахилів підлітків;
вироблення шкільними методичними комісіями пропозицій щодо планування, факультативів курсів за вибором у профільних і допрофільних класах;
батьківські збори 7, 8, 9 класів за участю директора, класних керівників, батьків (дистанційно).
Повністю вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону школи та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні школи охоплені навчанням. Адміністрацією та педагогічним колективом проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.
В навчальному 2021-2022 році: загальна кількість класів - 11, кількість учнів - 103 учня, середня наповнюваність по класам - 9 учнів . У наступному 2022-2023 навчальному році: загальна кількість класів - 11, кількість учнів - 110 учнів, середня наповнюваність по класам - 10 учнів.
Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2021/2022 навчальному році були:
організація обліку дітей та підлітків на території обслуговування;
спільна робота з ДЗ "Тополенька";
контроль відвідування учнями навчальних занять;
організація навчання за інклюзивною формою;
функціонування гуртків;
індивідуальна робота з учнями та батьками;
надання закладом якісної освіти.
Велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми. У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей ОКСАМИТНЕНСЬКОГО ЗЗСО ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА "Обдарована дитина" у закладі освіти в 2021-2022 н.р.:
1. Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».
2. Забезпечено участь школярів у І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.
3. Учні школи залучалися до участі у різноманітних конкурсах.
Проте, у цьому навчальному році активності школярів у олімпіадах, конкурсах заважали епідеміологічна обстановка та введення воєнного стану в Україні.
Учні школи взяли участь у І і ІІ другому етапах Міжнародного конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика.
З метою навчання і розвитку здібностей обдарованих дітей протягом навчального року в школі працювали гуртки.
Проводилася роботу по залученню спонсорських коштів для заохочення переможців конкурсів, олімпіад.
У закладі значна увага приділяється національно-патріотичному вихованню підростаючого покоління, розвитку творчої особистості кожного учня.
РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Відповідно до річного плану роботи закладу у 2021-2022 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Розв'язання проблеми і завдань школи, затверджених на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.
Для забезпечення безперервного дослідження стану освітнього процесу, наступної його корекції та прогнозування розвитку педагогічної освітньої системи в закладі здійснювався педагогічний моніторинг, зокрема з таких питань: дотримання режиму навчання, відпочинку та харчування, ціннісне ставлення до праці, стан проведення гурткової та позакласної роботи, діяльність учнівського самоврядування.
Особливістю 2021-2022 н.р. у закладі була організація освітнього процесу в умовах дотримання протиепідемічних заходів у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19 (в дистанційному форматі). Затверджено "Типовий порядок організації освітнього процесу в ОКСАМИТНЕНСЬКОМУ ЗЗСО ІМЕНІ І.І.БУЛГАРОВА у 2021-2022 н.р. в період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID - 19".
Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2021-2022 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько-української війни.
Проводити навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Педагоги закладу поєднували роботу в асинхронному й синхронному режимах, навчались на освітніх платформах «На урок», Classroom, Classtime, LearningApps, Padlet, працювали з Інтернет - ресурсами, надавали консультації, освоювали інструменти з метою оцінювання знань учнів, підтримували зворотній зв'язок з учасниками освітнього процесу. Завдання вчителями надавались систематично, відповідали календарно-тематичному плануванню.
Незважаючи на усю складність освітнього процесу у 2021-2022 н.р. освітні навчальні програми виконані повністю.
Реформування освіти на засадах особистісно орієнтованої педагогіки має на меті перетворити навчальний заклад у храм творчості, вдихнути в його стіни атмосферу новаторського пошуку, натхненної праці. Одним із аспектів оптимізації освітнього процесу є активізація творчих здібностей учителів. Адже сьогодення вимагає творчого педагога, формування саме такого вчителя є одним із завдань методичної роботи, яка буде дієвою лише тоді, коли її система «жива», позбавлена формалізму. До творчості вчителя спонукає й сьогоднішній учень - розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Крім того, творчий характер закладений у самій суті вчительської професії. Дії педагога не копіюють попередні, динамізм освітнього процесу вимагає від нього пошуку в кожному конкретному випадку нового оптимального рішення. Творчість учителя виявляється насамперед у прагненні та вмінні постійно вдосконалювати майстерність, застосовувати надбання передового досвіду, досліджувати свою роботу й роботу колег. Саме тому шляхом розвитку творчості педагогічного колективу має йти й модернізація форм методичної роботи в закладі.
Щоб залучити вчителів до творчої роботи, адміністрація вирішує ряд організаційно-педагогічних питань: виявити нахили педагогів, вивчити їхні потреби та можливості, сприяти формуванню зацікавленості в сучасних наукових ідеях, науково-дослідницькій роботі. Важливу роль в цьому відіграє й використання нетрадиційних форм та прийомів методичної роботи: методичний фестиваль, панорамний урок, методичний діалог, методичний ринг, методичний аукціон, психолого-педагогічний семінар тощо. Усе це сприяє неперервному самовдосконаленню кожного вчителя, всебічному розвитку його творчих здібностей. Для забезпечення систематичного та кваліфікованого керівництва методичною роботою у школі працює методична рада, до складу якої входять директор закладу, її заступники, керівники ШМК вчителів, практичний психолог. Упродовж навчального року в школі постійно діяла колективна форма методичної роботи, така як: методичні комісії, творча група, школа молодого вчителя «Молодість і перспектива» (керівник Атмажова Н.І.). Одним із основних напрямків діяльності методичної ради та методичних комісій вчителів школи визначено підвищення ефективності навчання і виховання учнів у контексті особистісно орієнтованої парадигми освіти, впровадження гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі, формування позитивного іміджу школи. На засіданнях методичної ради розглядалися питання досвіду роботи педагогів з розвитку в учнів загальних і творчих здібностей, впровадження в практику роботи школи інноваційних педагогічних технологій, питання роботи з обдарованими дітьми, курсової перепідготовки й атестації вчителів, аналізувався стан викладання предметів відповідно до перспективного плану. Робота шкільних методичних комісій була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Робота шкільних методичних комісій здійснювалася за планом та у відповідності з методичною проблемою, теорія поєднувалася з практичною діяльністю, реалізовувалися міжпредметні зв'язки. Переважно використовувалися такі форми роботи: взаємовідвідування уроків і позаурочних заходів, семінари, проведення предметних тижнів, тренінгів, дискусій. Великої уваги надавали спільній роботі з батьками, реалізації наступності між дошкільною освітою та початковою школою, початковою та середньою ланками. Кожною шкільною методичною комісією були проведені предметно-методичні тижні та декадники за методичною темою. Вивчення результативності роботи методичних комісій виявило, що методична робота проводилася на належному рівні. Всі методичні підструктури основною метою своєї роботи ставили реалізацію загальношкільної науково-методичної проблеми, з урахуванням особливостей методичної підструктури.
Вивчення стану викладання навчальних предметів та проведення позаурочних заходів у 2021-2022 навчальному році здійснювалося згідно плану роботи закладу освіти, проводилися методичні комісії, предметні тижні, місячник педагогічної майстерності тощо.
Протягом 2021-2022 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних комісіях:
предметів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Шевченко М.І.);
предметів художньо - естетичного циклу (керівник Чобану А.М.);
предметів природничо-математичного циклу (керівник Арнаутова В.Г.);
початкових класів (керівник Дімова М.Д.);
класних керівників (керівник Терзі М.Б.).
Аналіз роботи методичних комісій засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними комісіями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних комісій розглядались, зокрема, такі питання:
виконання Державних стандартів освіти;
вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2021-2022 навчальному році;
методика організації та проведення сучасного уроку;
використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
формування предметних компетентностей в учнів;
вивчення передового педагогічного досвіду вчителів району, області, і т.п..
Методична рада закладу забезпечувала планування, керівництво та аналіз методичної роботи протягом року. В.Сухомлинський зазначав: "Учитель готується до гарного уроку все життя..." Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці. Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних комісій, семінарах, виконанні особистих творчих планів. Сенека говорив, що скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися. І дійсно, самоосвіта є обов'язковим елементом виробничої діяльності кожного педагога, який вільно обирає матеріал, прийоми й засоби роботи над собою. Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів. Усі педагогічні працівники, які у новому 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі (НУШ), пройшли підвищення кваліфікації (перший етап - 30 годин, другий етап - 15 годин) як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти.
Для організації проведення методичної роботи з педагогічними працівниками постійно використовуються хмарні технології: з використанням Google Таблиць та Google Документів оформляються та ведуться методичні картки вчителів, заповнюються звіти про підсумки навчання та відвідування учнями школи, планується робота шкільних методичних комісій тощо; за допомогою Google Форм проводиться анкетування педагогічних працівників школи.
Упродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи вчителя: динаміка навчальних досягнень учнів, незалежне тестування навчальних досягнень учнів, рівень професійного росту (відкриті уроки, заходи, розробки методичних матеріалів, виступи тощо), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів, тощо. Моніторинг дав змогу проаналізувати роботу не тільки класних колективів загалом, але і досягнення здобувачів освіти.
Більшість педагогів закладу володіють інформаційно-комунікаційними технологіями, уроки та виховні заходи проводять з використанням мультимедійної та комп'ютерної техніки.
Одним з пріоритетних питань методичної роботи є підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення задоволення індивідуальних потреб в особистому та фаховому зростанні, активізації творчого потенціалу.
Саме з цією метою постійно надавалась допомога молодим вчителям в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвитку умінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки. З цією метою проведено спілкування на тему «Перші кроки до вершин педагогічної майстерності», практикуми «Моделювання сучасного уроку. Технологічні підходи до проектування уроку», «Роль і місце інтерактивних технологій у формуванні ключових компетентностей школяра».
Педагогічні працівники закладу брали активну участь у різноманітних заходах й ділились своїм досвідом.
Дієвим органом у структурі методичної роботи є педагогічні ради, на які виносилися питання звітного характеру, проблемного, організаційного, підсумкового. Їх проведення мало на меті стимулювання розвитку творчого потенціалу педколективу, росту професійної майстерності вчителів, вихователів, керівників гуртків, сприяння формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечення підвищення якості освітнього процесу.
Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються.
Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.
Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року. Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:
• недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;
• кожна методичнакомісія автономна у своїй роботі й практично не пов'язана з роботою інших методичних комісій;
• недостатня роль голів методкомісій в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в міських та обласних етапах учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;
• педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;
• керівники ШМК недостатню увагу приділяють оформленню протоколів засідань, які часто містять схематичний характер;
• потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у обласному конкурсі «Учитель року».
У 2021-2022 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти"від 24 березня 2022 року№2157 І-Х; наказ МОН України від 28.02.2022 №242 "Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021- 2022 навчальному році", затверджений у Міністерстві юстиції України 03 березня 2022 року за №283/37619). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис " звільнений(а)".
У 2021-2022 н.р. учнів 11 класу теж звільнено від проходження ДПА. Проте всі випускники були вчасно зареєстровані на проходження ЗНО -2022. Але режим воєнного стану вніс свої корективи, і реєстрація на ЗНО дає змогу одинадцятикласникам пройти мультипредметний тест (українська мова, історія України, математика) у липні 2022 року для вступу до вищих навчальних закладів. Бажання складати МПТ виявили 3 учнів.
Відповіднодо ст.15 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 року № 463-IX у закладах освіти виховний процес є невід'ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях українського народу, цінностях громадянського суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини-громадянина. Ст.53 Закону України «Про освіту» визначає право здобувачів освіти на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти.
Концепцією Нової Української школи передбачено формування ціннісного ставлення і судження у школярів, вміння вибудовувати доброзичливі й толерантні стосунки із учасниками освітнього процесу. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
В умовах війни і пандемії освітній процес вимушено відбувається за допомогою дистанційних форм навчання. Ми повинні контактувати у режимі онлайн. Тому спрямували свою роботу на створення безпечного і здорового освітнього середовища поза межами закладу освіти. Про це ідеться у «Методичних рекомендаціях щодо проведення заходів із здобувачами освіти для формування їхніх компетентностей з уникненням ризиків, пов'язаних з можливим ураженням вибухонебезпечними предметами та порядку дій під час їх виявлення», які опрацювали класні керівники з учнями.
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.
Уся виховна робота у школі у 2021 -2022 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законами України " Про охорону дитинства","Про освіту", «Про загальну середню освіту», Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти " Нова українська школа" на період до 2020-2029 років. В основу організації системи виховної роботи закладу освіти покладено Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, широкої мережі гуртків, факультативів, учнівського самоврядування.
Виховна діяльність школи була спрямована за напрямками:
- Превентивне виховання
- Морально-етичне виховання
- Громадсько-патріотичне виховання
- Художньо-естетичне виховання
- Трудове виховання
- Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя
- Екологічне виховання
З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України та забезпечення повноцінного розвитку школяра, розумового, естетичного, фізичного виховання у закладі освіти діяли спортивна секція, гурток військово - патриотичного виховання. В них розвивають свої творчі та інші здібності наші учні, що становить практично 50% від загальної кількості учнів школи. Гуртківці є активними учасниками всіх шкільних та позашкільних заходів. Так, наприклад, члени гуртків творчого спрямування беруть активну участь у заходах пов'язаних з творчістю, а члени спортивної секції - в усіх спортивних змаганнях серед учнів школи, громади. В школі створено умови для участі обдарованих дітей у науковому, творчому, спортивному житті школи, району, області, України. Досягнення учнів школи постійно висвітлюються на веб-сайті закладу освіти та в соціальних мережах.
Впродовж 2021-2022 н. р. за участю учнів школи та гуртківців проводилася низка шкільних та районних (заочних) конкурсів і заходів згідно із планом проведення навчально-виховних заходів та плану виховної роботи закладу освіти на 2021-2022 н .р. Серед проведених традиційних шкільних заходів є: День знань (01.09), День фізичної культури і спорту, в рамках якого проведено лінійку до відкриття Олімпійського тижня, Олімпійські уроки, виставку малюнків та флешмоб (11.09), флешмоб до Міжнародного дня Миру (21.09), День української писемності та мови, написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності до Дня української писемності та мови (09.11), заходи та флешмоби до Дня Гідності і Свободи (20.11), загальношкільний виховний заходи до Дня пам'яті жертв Голодомору (27.11), акція «Запали свічу» (27.11), лінійка до Дня збройних сил України (04.12), традиційне шкільне свято до дня Святого Миколая (19.12), захід до Дня Соборності України (22.01), виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (20.02), Всесвітній день прав людини, захід до Міжнародного дня рідної мови (21.02). Традиційно у нашому заході освіти ми також відзначаємо Міжнародний день пам'яті Чорнобиля (26.04), День пам'яті та примирення (08.05), День вишиванки (19.05) та День Матері (07.05), Всесвітній день боротьби зі СНІДом, свято Т.Г. Шевченка, День Європи, День пам'яті Героїв Небесної Сотні, ДеньГідності та Свободи, Всеукраїнський день психолога, Тиждень Незалежності, Козацької Слави, Писемності та мови, Правових знань та правового виховання, Екологічного виховання, Безпеки дорожнього руху,Толерантності та ввічливості, Здорового способу життя, Дитячої та юнацької книги, Цивільного захисту і безпеки життєдіяльності, Тиждень доброчесності, Місячник права, Військово-патріотичного виховання, Довкілля та благоустрою, Всеукраїнський місячник бібліотек, акція «16 днів проти насильства», День українського козацтва, День пам'яті героїв Крут, Міжнародний день захисту дітей (01.06) та Свято останнього дзвоника (08.06). Однак, цього річ, за умов оголошення військового стану в країні (24.02), нам не вдалося провести усі заходи з учнями в школі в повному обсязі. Деяки з заходів були проведені в дистанційному форматі.
Уся робота колективу закладу спрямована на виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії. З цією метою налагоджено використання державної символіки України, проведено заходи з вивчення та використання державної символіки України, роз'яснення положень Конвенції про захист прав людини, дитини. Проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню почуття патріотизму в школярів. Національне виховання є важливою складовою виховного процесу в школі. З метою виховання поваги в учнів до традицій українського народу в школі проведено українознавчі заходи: народні обрядові свята, традиційний проект «Різдвяне свято». Велика увага приділялась патріотичному вихованню учнів, вшануванню пам'яті видатних українських діячів, сучасних борців за незалежність України.
У нашій школі у 2021-2022 н.р. було організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні загальношкільні лінійки та класні години;
- бесіди на правову тематику;
- анкетування;
- уроки правознавства;
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;
- відвідування проблемних сімей вдома.
Протягом навчального року працювала соціально-психологічна служба. Проведено заплановані моніторингові дослідження, зроблено висновки, надано рекомендації та проведено консультації. Особлива увага приділялась адаптаційному періоду першокласників та п'ятикласників. Практичним психологом школи Солдатовою І.Є., класними керівниками проводяться бесіди з учнями групи ризику та учнями, які потрапили у складні життєві умови. Та все ж за навчальний рік траплялися випадки протиправної поведінки учнів, зокрема агресивна поведінка.
У період воєнного стану особлива увага зверталася на необхідність психологічної підтримки дітей. Для цього використовувалися відповідні матеріали. що розміщувалися на сайті МОН України та інших ресурсах в мережі Інтернет.
Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у школі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його діяльність здійснюється за чітко складеними планами засідань учнівської ради та кожного міністерства та комісій згідно графіка двічі на тиждень. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор Дмитрюк Х.В.. Діяльність учнівського самоврядування в 2021-2022 н. р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти.
Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були:
використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи;
виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;
формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки;
значення особистості (у шкільному та громадському житті);
підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами села та району;
вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.
Представники учнівського самоврядування були активними учасниками всіх загальношкільних заходів, заходів районного рівня.
Виходячи із вищесказаного, вважати виховну роботу у 2021-2022 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації Концепції національної школи в педагогічному процесі.
Виховання учня у школі і сім'ї - щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов'язаних зі світом захоплень, родинними святами.
Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.
Протягом року ми здійснювали волонтерську діяльність: плетіння захисних сіток, збір продуктів харчування для ЗСУ, збір коштів для ЗСУ, переказ коштів для ЗСУ, дитячі малюнки, листи для ЗСУ. Крім того, керівник гуртка Атмажова Н.І. провела з гуртківцями роботу, умовою якої було - перерахунок коштів для ЗСУ.
РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад. Тому у 2021-2022 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над створенням Стратегії розвитку закладу освіти на 2021-2026 роки для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію протягом п'яти років наступних проєктів: «Заклад освіти - толерантне середовище. СТОП БУЛІНГ», «Єдиний інформаційний простір», «Сучасне освітнє середовище», «Система оцінювання навчальних досягнень», «Фахова компетентність педагогічних кадрів», «Управлінські процеси закладу освіти», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома іноземними мовами, комп'ютерними технологіями. Протягом 2021-2022 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою (погоджено педагогічною радою, протокол №13 від 31.08.2021 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала профільність навчання, побажання учнів та батьків та включала цікаві курси за вибором. Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Р.Б.Шияна. Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405. Освітня програма ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408. Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2021/2022 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. Години варіативної складової використані для поглибленого та допрофільного навчання, курсів за вибором, факультативів з метою надання якісної освіти. У 2021-2022 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради №13 від 31.08.2021 року) що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно - аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу. На даний час адміністрація закладу освіти працює над розробленням річного плану роботи школи на 2022-2023 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу (протокол засідання педагогічної ради № 8 від 24.05.2022 року). Річний план, розроблений відповідно до Стратегії розвитку та Освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування. Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти (протокол засідання педагогічної ради № 4 від 27.01.2022 року), що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2021-2022 року здійснювався лише частково, що певною мірою пов'язано із карантинними обмеженнями та запровадженням військового стану в країні. Цього навчального року адміністрацією закладу освіти здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися, протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, щоденників, здійснювалася перевірка ведення зошитів з української мови у 9, 11 класах, з англійської мов у 9 - 11 класах, з математики у 3, 10 класах.
Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. За період 2021-2022 навчального року заклад отримав за державні кошти:
Для наших наймолодших школярів, першокласників, було придбано новенькі шкільні меблі:стінки, стіл для вчителя, було замовлено, але не отримано парти та стільці, комп'ютерну техніку: 1 принтер, ламінатор та ноутбук, дидактичні матеріали.
Зроблено ремонти у кабінетах старшої школи, отримано меблі, стільці, парти в кабінети зарубіжної літератури, інформатики.
Зроблено ремонт їдальні та харчоблоку.
Придбано індивідуальні засоби захисту, дезінфікуючі засоби, рідке мило тощо.
У травні встановлено на І поверсі фільтри для очищення води.
Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енерго- та газоносіїв не перевищено.
Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Дуже багато планів перекреслило запровадження військового стану в нашій країні. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію. Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Результати анкетування, проведенні у березні, свідчать в загальному про сприятливий психологічний клімат у колективі, проте часто між учасниками освітнього процесу виникають непорозуміння, вирішити які буває нелегко. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі належить практичному психологу закладу Солдатовій І.Є.. На жаль, в школі залишається вакантною посада соціального педагога.
Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов'язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому закладі освіти створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти». Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.
Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2021- 2022 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100%. Педагогічними та технічними працівників інших професій ми забезпечені в повній мірі. Розстановка педагогічних кадрів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. Рівень педагогічної майстерності наступний:
«спеціаліст вищої категорії» - 5 вчителів, «спеціаліст І категорії» - 11 вчителів, «спеціаліст» - 7 вчителів, «старший учитель» - 3 вчителя, «учитель-методист», "керівник гуртка - методист" - 2 учителя.
Педагогічний стаж педагогічних працівників дорівнює стажу роботи від 4 до 43 років.
Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен учитель нашої школи вміє працювати з комп'ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес. Широко використовуються комп'ютерний клас, ноутбуки, проектори, телевізори, принтери.
У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами. Підтвердили: кваліфікаційну категорію "спеціаліст І категорії" учитель образотворчого мистецтва Георгієва О.В., "спеціаліст вищої категорії" учитель хімії та біології Єльченко В.М.. Встановлено 11 тарифікаційний розряд асистенту вчителя Терзі М.Б..
Адміністрація закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі Одеського ОІППО, Ізмаїльського ДПУ, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів. Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників в розмірі до одного посадового окладу. Також згідно статті 57 Закону України «Про освіту» щодо виплати педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання покладених на них обов'язків педагогічні працівники отримують матеріальне заохочення у кінці календарного року. Технічні працівники преміюються відповідно до додатку 2 Колективного договору закладу освіти «Положення про преміювання працівників» за сумлінне виконання службових обов'язків в розмірі однієї мінімальної зарплати.
Протягом 2021-2022 н.р. приділялася належна увага фінансово-економічній,господарській діяльності з розвитку матеріально-технічної бази, а саме:
упорядкуванню шкільної території;
проводився контроль за складанням актів по оприбуткуванню матеріальних цінностей;
здійснено перевірку систем заземлення (занулення) на відповідність діючим вимогам, отримати акти за встановленою формою;
проведено заміри опору ізоляції електроустановок, електропроводки, заземлювальних пристроїв, випробування драбин і оформлення відповідної документації;
проведено роботи щодо обслуговування автоматичної пожежної сигналізації;
встановлено сигнал "Повітряна тривога";
встановлено відеоспостереження;
здійснено контроль за використанням енергоресурсів за показниками теплолічильника, електролічильника. Не перевищувати ліміти з використання енергоресурсів;
організовано інвентаризацію матеріальних цінностей;
проводився контроль за роботою харчоблоку та технічного персоналу;
призначено відповідальних з питань БЖ;
проведено осінній огляд технічного стану приміщень та складено акти;
підготовлено систему опалення до роботи в зимовий період;
підготовлено і проведено внутрішню інвентаризацію матеріальної бази, провести списання матеріальних цінностей;
проведено генеральне прибирання шкільних приміщень;
облаштовано заклад освіти згідно вимог пожежної безпеки;
перевірено збереження, поповнення та використання бібліотечного фонду.
Аналіз підсумків 2021-2022 навчального року показав, що мети, поставленої на початку навчального року щодо навчання, виховання й розвитку учнів, в процесі діяльності в основному було досягнуто. Педагоги виявили себе фахівцями своєї справи, мають добру науково-теоретичну підготовку, володіють методиками викладання предметів та проведення виховних заходів, впроваджують інноваційні технології, використовують доцільні методи та прийоми, застосовують сучасні форми навчання та виховання.
Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1987 році, 36 років тому. Адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням і зміцненням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться з 01.01.2021 р. відділом освіти Болградської міської ради.
Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.
Постійно ми отримуємо підтримку з боку відділу освіти:
- це отримання фарби для фарбування коридорів, спортзалу, майстерні, інших кімнат, спортивного майданчика;
- миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;
- ксероксного паперу;
- придбання ліків для медичного кабінету школи;
- виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів з с. Тополине до школи в с.Оксамитне і зворотне.
У цьому навчальному році матеріально-технічну базу школи було поповнено принтером та ноутбуком для 1 класу НУШ, набором дидактичного матеріалу для початкових класів та ресурсної кімнати. Було багато планів. Та всі плани порушила війна... Незважаючи на складність усієї ситуації у 2021-2022 н.р., весь колектив школи продовжує приділяти увагу естетичному оформленню закладу освіти. Подвір'я школи прибране, доглянуте; підрізано дерева, кущі, покошено газони. Фарбується спортивний майданчик, біляться бордюри. Висаджено квіти на квітниках.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії усіх ланок та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та взаємовдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
В закладі освіти в наявності є усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність у загальноосвітньому навчальному закладі. З підключенням школи до мережі Інтернет (у тому числі із застосуванням Wi-Fi) стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України , департаменту освіти і науки Одеської ОДА, сайтами інших закладів освіти, що дає можливості оперативно користуватися інформацією, знайомитися новими документами.
Новими документами, якими керуюся в управлінській діяльності, є листи Міністерства освіти і науки України від 25.02.2022 №1/3278-22 "Про режим управління" та від 07.03.2022 №1/3378-22 "Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану". Відповідно до статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" одним із заходів правового режиму воєнного стану було використання у ІІ семестрі потужностей та трудових ресурсів закладу, зміна режиму роботи, умов праці відповідно до законодавства про працю.
Деякі адміністративні повноваження у школі делеговані головам МО, профспілковому комітету. Адміністрація школи залучала їх до корекції та контролю за виконанням навчальних програм, розподілу педагогічного навантаження. Ділова документація у школі велась відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» (зі змінами). Про стан ведення ділової документації видані відповідні накази. В основному, управлінські рішення і дії відповідали діючим нормативним документам, видавались своєчасно згідно з термінами, визначеними в річному плані роботи, були дієвими та ефективними. Накази з основної діяльності доводились до відома працівників під підпис, велись протоколи педрад, засідань ШМК тощо. Перевірки, здійснені адміністрацією, свідчать про те, що педагогічний колектив школи надає певну увагу підвищенню результативності уроку, виховного заходу, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань та вихованості учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку особистості учнів. Адміністрація школи використовує інноваційні технології та методи вивчення проблемних ситуацій: це й управлінський моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, і рейтинги в оцінці роботи педагогів, і нетрадиційні форми проведення педагогічних рад та нарад тощо. Проводився контроль за виконанням управлінських рішень: на педрадах заслуховувались виконання рішень попередньої педради, аналогічно - на нарадах при директорі тощо.
Як директор школи у роботі з працівниками дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується. Прагну, щоб у школі було наявне творче вирішення справ.
На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням - за бажання вчитися, учителям - за творчість, за любов до своєї професії; батькам - за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в закладі освіти та на території школи.
Я вірю в наш заклад освіти, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого закладу.
Ми обов'язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО! І повернемося за шкільні парти 1 вересня 2022-2023 навчального року!